Biblioteka

''Biblioteka'' Zoran Živković

Sadrži 6 priča: Virtuelna biblioteka, Kućna biblioteka, Noćna biblioteka, Paklena biblioteka, Najmanja biblioteka i Otmena biblioteka. 

Svaka priča je ispričana u prvom licu, iz ugla nepoznatog naratora - u ovoj knjizi nećete naći nijedno lično ime niti bilo kakvu geografsku odrednicu i to mi se dopalo jer je čitalac onda sam može smestiti u bilo koji kontekst. I, naravno, u svakoj je reč o knjigama i biblioteci. Meni omiljena priča je Paklena biblioteka u kojoj je pakao zamišljen kao zatvor u kome su grešnici osuđeni da po ceo dan čitaju knjige, što se smatra efikasnom terapijom protiv grešnih misli i dela. Vrlo ironično i duhovito, a opet, sasvim prikladno. Sve priče u sebi sadrže element fantastike. 

Idealna za one koji nemaju mnogo vremena, a žele da pročitaju nešto lepo jer se može pročitati za jedan sat. Meni se veoma dopala, pa sam je čitala dvaput. Na svim mestima gde sam gledala je rasprodata, verovatno zbog toga što je pitka, zanimljiva i vrlo prigodna kao poklon nekom dragom knjigoljupcu. 


📖

Svaka čast zdravom razumu, ali na njega se ne možete uvek osloniti. Ponekad je znatno uputnije i korisnije prihvatiti čuda. 

***
Dobro se zna da knjige nemilice gutaju prostor. Od toga nema odbrane. Koliko god mesta da im pružite, nikad im nije dovoljno. Zaposednu najpre zidove, a onda nastave da se šire gde god stignu. Jedino tavanica ostane pošteđena. Stalno dolaze nove, a vi nemate srca da se otarasite nijedne od njih. I tako, polako, neopazice, tomovi potiskuju sve pred sobom. Kao glečeri. 

***
Sve bi, naravno, bilo drugačije da nije bio petak. Ovako, ako sad ne bih uspeo da uzmem knjige, naredna prilika za to ukazala bi mi se tek u ponedeljak, što je značilo da preko vikenda ne bih imao šta da čitam, a ta mogućnost nimalo mi se nije dopadala. Kako živim sam, neizbežno sam suočen s obiljem slobodnog vremena koje nečim treba ispuniti. Odavno sam ustanovio da mi najivše prija da ga prekraćujem čitanjem. To je svakako znatno korisniji i prijatniji način od zaglupljujućeg gledanja televizije. 

Коментари