Half Bad


Poslednje dve-tri godine se ne prihvatam rado romana u nastavcima jer serijal svakako zahteva veću dozu posvećenosti i koncentracije, a ja sam u fazi kada mi je to luksuz. Ipak, uželela sam se savremene fantastike, pa sam impulsivno kupila Belu vranu Sali Grin, koja predstavlja prvi deo trilogije Poluživot

Nejtan Birn je od samog rođenja neobičan dečak jer raste u svetu u kome se na suprotstavljenim stranama nalaze beli i crni vešci. Rođen od majke koja je bila ugledna bela veštica i oca, najmoćnijeg crnog vešca-ubice, Nejtan se oseća kao da ne pripada ni jednima ni drugima u potpunosti. Život mu značajno otežava Savet belih veštaca koji vrši stalan nadzor nad svim osobama mešane krvi (a koliko ih zapravo ima, otkrićete usput).  

- ''Baka kaže da sam ja beli veštac''
- ''Ne, ne kaže to baka.''
- ''Kaže da sam polubeo.''
- ''Ti si polucrn.''

Rastrzan između dva sveta, istovremeno pripadajući i jednom i drugom, a opet, ni jednom ni drugom. Vidite kako je sudbina napakostila Nejtanu, kao da biti tinejdžer nije dovoljno teško samo po sebi. Radnja je smeštena u savremenu Britaniju, naseljenu običnim ljudima (kod Dž. K. Rouling su to Normalci, a kod Sali Grin su Neupućeni - ljudi koji ne poznaju magiju), među kojima prebivaju i vešci. 

 Nejtanova majka je izvršila samoubistvo , tako da se dečak okreće ocu, odnosno predstavi koju ima o njemu, budući da ga nikada nije upoznao. S jedne strane želi da se uklopi u sredinu, u školu koju ide i vodi normalan život kraj devojke u koju je zaljubljen, Analize, ali s druge oseća zov krvi i iščekuje sedamnaesti rođendan, kada će dobiti tri dara od člana porodice i postati deo sveta odraslih veštaca. Svaki veštac i veštica imaju određeni dar, moć po kojoj se ističu - preobražavanje u druge osobe, spravljanje napitaka, nevidljivost, letenje... - a Nejtan željno čeka da sazna koji će dar pripasti njemu, strepeći da li će do darivanja uopšte doći. 

Salina rečenica je kratka, jezgrovita. Radnja romana je dinamična, uzbudljiva. Glavni junak je buntovan i nepredvidiv, ali je srce čitaoca na njegovoj strani. U moru savremenih romana fantastike namenjenih adolescentima teško je izdvojiti se i zgrabiti pažnju čitaoca, a Sali Grin je uspela u toj nameri, bar što se mene tiče, tako da jedva čekam da se domognem sledećeg nastavka. 

Коментари

  1. Jako mi je drago da ti se knjiga svidela. Verujem da te ni preostala dva dela neće razočarati. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Jeste, videla sam da se i tebi dopala :) Nadam se da cu ih procitati u skorije vreme, dok nisam pozaboravljala.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар