The House of Mirth


''Kuća veselja'' prva je knjiga koju sam pročitala u 2017. godini. Priznajem da sam se dosađivala tokom čitanja ove knjige, izbegavala sam je i gutala Harija Potera umesto nje, da bi moj stav na samom kraju doživeo neočekivani preokret. Potpuno nezaintrigirana životom Lili Bart, devojke iz otmenog društva koja pokušava da se bogato uda i tako reši sve životne probleme, otaljavala sam čitanje čudeći se kako sam toliko promašila kupivši ovu knjigu i tešeći se da sam je dobila s 30% popusta. 

Već na pragu tridesete (što su na prelazu 19. veka u 20. bile ozbiljnije godine nego danas), Lili ulaže sve napore da održi mladalački izgled i lepotu jer joj je to, uz šarm i veštinu ophođenja, jedino preostalo, pošto sopstvenog novca nema i balansira na samom rubu otmenog društva, zahvaljujući bogatoj rodbini i prijateljima. Od Njujorka do francuske rivijere pratimo našu Lili i njene pokušaje da učini nešto sa svojim životom. Iako više puta uspeva da očara bogate muškarce, savest joj ne dozvoljava da se uda i za jednog od njih zbog novca i svaki put se povlači na korak od cilja. Odgojena da bude supruga bogataša i ukras, naučena da voli lepe stvari, suviše nesposobna za rad i finansijske mahinacije, a suviše poštena da se nekome ''uvali'', Lili proživljava teške dileme, a naklonost ka mladom pravniku Seldenu joj dodatno otežava situaciju. Sunovrat na društvenoj lestvici ne uspeva da umanji Lilinu lepotu već je, naprotiv, čini produhovljenom. Ja sam je tokom čitanja doživljavala kao proračunatu i ne mnogo simpatičnu heroinu, ali sam vremenom promenila mišljenje. 

Ono što je mene iznenadilo i očaralo je sam kraj - poznavanje ljudske psihe i dočaravanje toka misli i postupaka koji su usledili i, što se mene tiče, Idit Vorton se iskupila za prethodnih četiri stotine stranica salonskih razgovora i zakulisnih radnji, što malo kome uspeva. 

Коментари

  1. Thanks fot the recommendation!
    xx

    http://www.mybeautrip.com

    ОдговориИзбриши
  2. Interesantno kako dobar kraj moze da popravi utisak o knjizi ali ne i obrnuto :)
    Da li znas za ovo? http://www.englishbook.rs/
    Iskocilo mi je kao reklama na fb i odmah sam se tebe setila . Deluje veeeeoooma primamljivo a ima i mogucnost online kupovine.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар